Logo
Logo

­

 

 

 

 

 

 

 

 

Gratis pechhulp bij Century Autogroep

Sta je met pech aan de kant van de weg? Wij begrijpen dat je dan weer zo snel mogelijk onderweg wilt. Wanneer je ervoor zorgt dat jouw Volkswagen, Audi, SEAT | CUPRA, Škoda of Volkswagen Bedrijfswagen regelmatig en tijdig volgens fabrieksvoorschrift onderhouden wordt, dan heb je 24 uur per dag recht op gratis pechhulp in Nederland en Europa. Een geruststellend idee. 

Neem meteen contact op

Merk pechhulpNederlandBuitenlandPrivate Lease of Volkswagen Financial Services klant 
Volkswagen0800 555 7000+31 (0)800 555 7000033 454 95 55
Audi0800 283 44 85700800 283 44857033 454 95 55
SEAT0800 024 2500+31 70 314 5375033 454 95 55
Škoda0800 023 0024+31 (0)800 023 0024033 454 95 55
Volkswagen Bedrijfswagens0800 555 7000+31 (0)800 555 7000033 454 95 55


Als je belt, zorg er dan voor dat je de volgende gegevens bij de hand hebt:

  1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.
  2. Bel de Mobiliteitsservice van jouw betreffende merk via het telefoonnummer hierboven.
  3. Houd jouw serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van jouw dealer, onderhoud en de meldcode (laatste 4 cijfers van het chassisnummer - staat op het kentekenbewijs van jouw auto).
  5. Zorg dat je weet waar je staat, zodat je het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kunt doorgeven. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je zich bevindt.
  6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je  altijd weer bellen naar de alarmcentrale.

Heb je een aanrijding gehad? Schade kan je melden via dit schadeformulier.

Wanneer heb je recht op gratis pechhulp?

Nieuwe auto
Iedere nieuwe Volkswagen, Audi, SEAT | CUPRA, Škoda of Volkswagen Bedrijfswagen die bij Century Autogroep koopt heeft recht op gratis Mobiliteitsservice, ook wel 'Mobiliteitsgarantie' of 'pechhulp' genoemd. 
 
Oudere bouwjaren
Wanneer je het reguliere onderhoud aan jouw auto volgens fabrieksvoorschrift laat uitvoeren bij Century Autogroep of een andere merkdealer dan heb je recht op Mobiliteitsservice van het betreffende merk dat je rijdt. De Mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van jouw auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech. Is er onderhoud uitgevoerd door een bedrijf dat geen merkdealer is? Dan heb je opnieuw recht op Mobiliteitsservice na het uitvoeren van een grote beurt of Longlife beurt bij Century Autogroep of een andere merkdealer.

Goed om te weten

Hoe werkt de gratis Mobiliteitsservice?
Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zal je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.
Stel dat jouw auto niet meteen gerepareerd kan worden, wat dan?
Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt jouw auto naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met je de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of een hotelovernachting voor jou en jouw passagiers (maximaal 1 nacht inclusief ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kan je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw eigen Volkswagen dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.
Wat valt niet onder de Mobiliteitsservice?
Een aantal gevallen is uitgesloten van de Mobiliteitsservice, namelijk:
- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech aan uw caravan, aanhanger of vouwwagen.
- Een lekke band, de hulp op de locatie van stranden, eventueel transport naar Century Autogroep of andere gevolgkosten.
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.
- Sleutel in een afgesloten auto.
- Geen of verkeerde brandstof in de tank.
- Vastgevroren onderdelen.
- Een ongeval of de gevolgen daarvan.
- Diefstal of poging daartoe.
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Mobiliteitsservice?
De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.