SEAT S.A. benoemt Arantxa Alonso tot nieuwe SEAT Brand Officer
SEAT S.A. heeft Arantxa Alonso aangesteld als SEAT Brand Officer. In deze nieuw gecreëerde functie is zij verantwoordelijk voor het ‘aanjagen’ van het merk. Alonso is momenteel hoofd van het CUPRA Project Office bij Volkswagen Anhui in China en start op 1 september in haar nieuwe functie.
Arantxa Alonso gaat als SEAT Brand Officer de langetermijnstrategie voor het merk SEAT creëren en levenscyclusplannen ontwikkelen en implementeren om het volume en de winst te vergroten. Samen met haar team richt ze zich daarbij op de juiste positionering van het modelgamma en de marketingcampagnes van het merk.
Lange termijn
"Het merk SEAT speelt een cruciale rol in de winstgevende groei van SEAT S.A. op de lange termijn", aldus Wayne Griffiths, CEO van SEAT en CUPRA. "Voor deze nieuwe functie waren we op zoek naar iemand met de ambitie en visie om het succes van het merk verder te vergroten. Arantxa is zonder twijfel de perfecte persoon voor deze nieuwe rol.”
Arantxa Alonso heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van marketing en management binnen de autobranche. Alonso heeft bij SEAT S.A. sinds 2005 aan verschillende internationale opdrachten gewerkt. In eerste instantie als Infotainment Systems R&D Project Manager, het jaar daarna werd ze gepromoveerd tot Global Head of R&D Infotainment Systems van SEAT. In september 2010 werd Alonso benoemd tot Global Product Manager van de SEAT Leon en in mei 2014 tot Global Head of Product Marketing voor de compacte auto's van SEAT S.A. Vanaf november 2019 bekleedt ze haar huidige functie als Head of CUPRA Project Office bij Volkswagen Anhui in China.
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.