Gratis pechhulp bij Century Autogroep
Staat u met pech aan de kant van de weg? Wij begrijpen dat u dan weer zo snel mogelijk onderweg wilt. Wanneer u ervoor zorgt dat uw Volkswagen, Audi, SEAT | CUPRA, Škoda of Volkswagen Bedrijfswagen regelmatig en tijdig volgens fabrieksvoorschrift onderhouden wordt, dan heeft u 24 uur per dag recht op gratis pechhulp in Nederland en Europa. Een geruststellend idee.
Neem meteen contact op
Merk pechhulp | Nederland | Buitenland | Private Lease of Volkswagen Financial Services klant |
Volkswagen | 0800 555 7000 | +31 (0)800 555 7000 | 033 454 95 55 |
Audi | 0800 283 44 857 | 00800 283 44857 | 033 454 95 55 |
SEAT | 0800 024 2500 | +31 70 314 5375 | 033 454 95 55 |
Škoda | 0800 023 0024 | +31 (0)800 023 0024 | 033 454 95 55 |
Volkswagen Bedrijfswagens | 0800 555 7000 | +31 (0)800 555 7000 | 033 454 95 55 |
Als u belt, zorg er dan voort dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:
- Zorg dat u op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.
- Bel de Mobiliteitsservice van uw betreffende merk via het telefoonnummer hierboven.
- Houd uw serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
- De medewerker stelt u enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van uw dealer, onderhoud en de meldcode (laatste 4 cijfers van het chassisnummer - staat op het kentekenbewijs van uw auto).
- Zorg dat u weet waar u staat, zodat u het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kunt doorgeven. Het is ook belangrijk dat u weet tussen welke plaatsen u zich bevindt.
- Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale de hulpverlening opstarten. Bij problemen kunt u altijd weer bellen naar de alarmcentrale.
Heeft u een aanrijding gehad? Schade kunt u melden via dit schadeformulier.
Wanneer heeft u recht op gratis pechhulp?
Nieuwe auto
Iedere nieuwe Volkswagen, Audi, SEAT | CUPRA, Škoda of Volkswagen Bedrijfswagen die bij Century Autogroep koopt heeft recht op gratis Mobiliteitsservice, ook wel 'Mobiliteitsgarantie' of 'pechhulp' genoemd.
Oudere bouwjaren
Wanneer u het reguliere onderhoud aan uw auto volgens fabrieksvoorschrift laat uitvoeren bij Century Autogroep of een andere merkdealer dan heeft u recht op Mobiliteitsservice van het betreffende merk dat u rijdt. De Mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van uw auto. Zo bent u altijd zeker van hulp bij pech. Is er onderhoud uitgevoerd door een bedrijf dat geen merkdealer is? Dan heeft u opnieuw recht op Mobiliteitsservice na het uitvoeren van een grote beurt of Longlife beurt bij Century Autogroep of een andere merkdealer.
Goed om te weten
Hoe werkt de gratis Mobiliteitsservice?
Wanneer u de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zult u altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.
Stel dat uw auto niet meteen gerepareerd kan worden, wat dan?
Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt uw auto naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met u de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of een hotelovernachting voor u en uw passagiers (maximaal 1 nacht inclusief ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Mocht het voorkomen dat u één van deze services zelf voor moet schieten, dan kunt u de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij uw eigen Volkswagen dealer. Uiteraard dient u dan wel over een factuur te beschikken.
Wat valt niet onder de Mobiliteitsservice?
Een aantal gevallen is uitgesloten van de Mobiliteitsservice, namelijk:
- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech aan uw caravan, aanhanger of vouwwagen.
- Een lekke band, de hulp op de locatie van stranden, eventueel transport naar Century Autogroep of andere gevolgkosten.
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.
- Sleutel in een afgesloten auto.
- Geen of verkeerde brandstof in de tank.
- Vastgevroren onderdelen.
- Een ongeval of de gevolgen daarvan.
- Diefstal of poging daartoe.
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Mobiliteitsservice?
De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.